Westelijke Mijnstreek

Welkom op de website Amnesty groep Westelijke Mijnstreek

DSC03319

Amnesty International is jarenlang een lichtpunt in de duisternis voor mensen die willekeurig en onrechtmatig gevangen zitten.

Recht op vrije meningsuiting, recht op het vrij verwerven van informatie, recht op onderwijs, wonen en werk met een eerlijk loon en vrije tijd. Zomaar wat rechten die voor ons zo gewoon zijn, maar voor de meeste mensen wereldwijd niet.

Amnesty International is een onafhankelijke en onpartijdige organisatie die de naleving van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens nastreeft. Amnesty richt zich daarbij met name op het recht op leven en bescherming tegen marteling, het recht op vrijheid van geweten en meningsuiting en het recht om niet te worden gediscrimineerd. Amnesty International doet onderzoek naar ernstige schendingen van deze rechten en voert actie om die schendingen tegen te gaan en te voorkomen.

Ook wij als regionale groep Westelijke Mijnstreek zetten ons in voor de mensenrechten. Regelmatig komen we bij elkaar en voeren we schrijfacties. Wij zijn aanwezig op o.a. markten, festivals, in bibliotheken, in scholen en in kerken in Sittard, Geleen, Born, Beek en Stein.

• 8 maart: internationale vrouwendag
  • 10 december: “write for rights” – internationale dag van de mensenrechten.

“Met het werken aan mensenrechten bouw je mee aan een rechtvaardige wereld”

Meer informatie ziet u op : https://www.facebook.com/amnestywestelijkemijnstreek/

Via onze contactpagina komt u in contact met  Hannie Bovy.